Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in D:\Inetpub\webs\finlandesenet\public\forum\Sources\Load.php(225) : runtime-created function on line 3
Olenko hullu??
Forum di finlandese.net
Ottobre 22, 2025, 00:25:49 *
Benvenuto! Accedi o registrati.
Hai dimenticato l'e-mail di attivazione?

Accesso con nome utente, password e durata della sessione
Notizia: Attenzione! Gli utenti registrati devono provvedere ad attivare il loro account per poter partecipare attivamente al forum. In mancanza di attivazione l'amministratore si riserva il diritto di cancellare l'utente registrato ma con account non attivato.

Forum   Aiuto Ricerca Agenda Accedi Registrati  
Pagine: 1 [2] 3   Vai giù
  Stampa  
Autore Discussione: Olenko hullu??  (Letto 16379 volte)
salla
Täysjäsen

« Risposta #15 inserita:: Settembre 11, 2005, 19:29:38 »

(ja toivon, että Salla ei väsy auttamaan meidät!)

Ei väsytä yhtään!! Cheesy

Hyvä, että olet innostunut kirjoittamaan suomeksi! Tulet huomaamaan, että siitä on paljon hyötyä opiskelussa!

Apulannan laulut ovat mielenkiintoisia siksi, että niissä on usein hienoja sanoituksia...
Uusin sinkku (single) "Armo" on myös ihan hyvä, sitä soitetaan täällä nykyään kaikkialla.
Täysjäsen

« Risposta #16 inserita:: Settembre 11, 2005, 19:33:48 »

Ja sitten minun täydyn käyttää sanakirjaa...

Ketkä teistä ei käytä sanakirjaa ollenkaan? Käsi ylös... en minä ole nero! Cheesy
Seniori

« Risposta #17 inserita:: Settembre 13, 2005, 20:29:58 »

Kuulin Apulannan "Kiila" levy, hyvää musiikkia!!
Tiedättekö "Kemopetrol":n? Ajattelen, että Laura Närhen ääni on hyvin kaunis!

PS: huomenna täytyisin jos voisin mennä Yön konserttiin... Pankaa sormet ristiin minulle, olkaa hyvä Wink
Täysjäsen

« Risposta #18 inserita:: Settembre 15, 2005, 14:33:47 »

Pankaa sormet ristiin minulle, olkaa hyvä Wink
Eli suomeksi:
pidetään peukkuja!

verbi on pitää+partitiivi > pitää peukkua/peukkuja
Täysjäsen

« Risposta #19 inserita:: Settembre 15, 2005, 15:24:45 »

Tiedättekö "Kemopetrol":n? Ajattelen, että Laura Närhen ääni on hyvin kaunis!

PS: huomenna täytyisin jos voisin mennä Yön konserttiin... Pankaa sormet ristiin minulle, olkaa hyvä Wink

En ole kauheasti kuunnellut Kemopetrolia... mutta täytyypäs kuunnella, sitä ovat monet muutkin kehuneet!
Miten muuten sen Yön konsertin kanssa kävi?
Seniori

« Risposta #20 inserita:: Settembre 17, 2005, 18:04:29 »

Miten muuten sen Yön konsertin kanssa kävi?
Ostin tuskin lentolippuja ja varasin huoneita hotelleista! Menen Lahteen ja sitten Tampereelle.

Tällä keralla se oli minulle vaikea ymmärtää Sallan sanat, joko tässä tai korjauksen keskustelussa Sad
« Ultima modifica: Settembre 17, 2005, 19:27:09 da Robyf » Registrato
salla
Täysjäsen

« Risposta #21 inserita:: Settembre 17, 2005, 20:16:02 »

Tällä keralla se oli minulle vaikea ymmärtää Sallan sanat, joko tässä tai korjauksen keskustelussa Sad

Käytin ehkä vähän monimutkaisempia sanoja, kuin normaalisti. Yritän kirjoittaa hieman selkeämmin tästä lähtien! Smiley
Kerron sinulle jotain, mikä saa sinut piristymään: "esittäytyä"-keskustelussa kirjoitit kaiken oikein, et tehnyt yhtään virhettä!!! Wink HYVÄ ROBYF!!!!!
Täysjäsen

« Risposta #22 inserita:: Settembre 18, 2005, 05:17:07 »

Ai niin, unohdin kysyä: oliko joitain sanoja, jotka olivat mielestäsi erityisen vaikeita? Voisin selittää niitä tarkemmin, koska ne ovat saattaneet olla vaikeita myös joillekin muille!

Vielä seitsemän tuntia töitä jäljellä... 
Seniori

« Risposta #23 inserita:: Settembre 18, 2005, 16:43:29 »

Vielä seitsemän tuntia töitä jäljellä... 
Mikä on sinun työ? Ja, jos voin kysyä, missä kaupungissa sinä asut? (Olen utelias, tiedän sitä!)
Täysjäsen

« Risposta #24 inserita:: Settembre 18, 2005, 16:50:25 »

Asun Helsingissä, ja olen töissä Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Vaihdan siellä valuuttaa, myyn matkavakuutuksia ja neuvon matkustajia. Tykkään paljon työstäni, mutta aikaiset aamuvuorot ei ole kovin kivoja Smiley Vaikka menisi kuinka aikaisin nukkumaan, niin silti väsyttää, jos pitää herätä jo puoli neljältä aamulla.
Seniori

« Risposta #25 inserita:: Settembre 18, 2005, 19:47:58 »

Asut Helsingissä... Olen kateellinen! Minä rakastan Helsinkiä... Se on minun mielikaupunkini. Ihailen kävellä Esplanadella. Ja Suomenlinna on hyvin kaunis paikka. Myös Seurasaari on kaunis... Ja Mannerheimintie, Aleksanterinkatu... Pidän joista asioista Helsingistä!
Unelmani on löytää töitä ja asua siellä, kuusi kuukausia, kolme vuotta tai kaikkea elinaikaani... Kuka tietää sitä??
Täysjäsen

« Risposta #26 inserita:: Settembre 20, 2005, 15:01:09 »

Seurasaaressa erityisesti oravat on mukavia! Smiley Olen ottanut monia kuvia siellä itsestäni orava olkapäällä, ja lähettänyt niitä Italiaan. Kaikki ovatkin sanoneet, että jos joskus tulevat Suomeen, pitää Seurasaareen mennä heti ensimmäiseksi! Cheesy
Mainitsemiesi asioiden lisäksi pidän myös Kauppatorista, etenkin kesällä siellä on ihana käydä aamukahvilla ja ostaa samalla tuoreita vihanneksia ja muuta. Kuunnella lokkien kirkumista ja katsella merta.... täydellistä!!!
Seniori

« Risposta #27 inserita:: Settembre 20, 2005, 20:41:15 »

Muistan hyvin Seurasaaren oravista! Ja Seurasaaren hanhista pienikokoisin hanhin kanssa... Ja niistä ystävällisestä tytöstä, joka selitit minulle koska vanhoilla taloilla on niin pientä ovea ja puhuit minulle Turun tulipalolla.
Rakastan Helsinkiä, mutta haluaisin tietää milloin Kampin linja-autoaseman työ lopettaa Wink
Mitä ajattelet Tavastia-klubista? Luin, että se on paras musiikkiklubi Suomessa.
Täysjäsen

« Risposta #28 inserita:: Settembre 21, 2005, 16:47:23 »

Kampin linja-autoasema avattiin jo elokuussa! Kampin kauppakeskus sen sijaan ei ole vielä ihan valmis, se avataan maaliskuussa 2006. Mutta linja-autoasema on ainakin tosi hieno!
Tavastia on ihan ok, mutta en ole suuri "klubiekspertti". Käyn harvoin sen tyylisissä paikoissa, koska en viihdy tupakansavussa enkä pidä suomalaisesta juomakulttuurista. Ulkomailla tulee käytyä ulkona enemmän. Italiassa on mukavaa nyt kun siellä ei saa enää tupakoida pubeissa, ravintoloissa ja muissa! Jos vaan kaikki noudattaisivat sääntöä...
Seniori

« Risposta #29 inserita:: Settembre 21, 2005, 19:11:17 »

Viimeisessä viestissä olen tehnyt niitä tyhmää virheitä Sad Toivon, että virhettäni auttaisivat jonkun (kauemmas minulle).
En pidä suomalaisesta juomakulttuurista myös. En ymmärrä sen... Ja en ymmärrä kuten voidaan sulkeutua ihan lämpimään huoneeseensa (En pidä lämpimistä ja minulla on pieni verenpaine). Mutta minun täytty sanoa, että en ole koskaan saunassa... Ehkä jos menen siihen, pidän saunasta!

PS: Kiitoksia Salla!
« Ultima modifica: Settembre 21, 2005, 20:13:09 da Robyf » Registrato
Pagine: 1 [2] 3   Vai su
  Stampa  

Vai a: