Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in D:\Inetpub\webs\finlandesenet\public\forum\Sources\Load.php(225) : runtime-created function on line 3
Olenko hullu??
Forum di finlandese.net
Ottobre 22, 2025, 00:29:41 *
Benvenuto! Accedi o registrati.
Hai dimenticato l'e-mail di attivazione?

Accesso con nome utente, password e durata della sessione
Notizia: Attenzione! Gli utenti registrati devono provvedere ad attivare il loro account per poter partecipare attivamente al forum. In mancanza di attivazione l'amministratore si riserva il diritto di cancellare l'utente registrato ma con account non attivato.

Forum   Aiuto Ricerca Agenda Accedi Registrati  
Pagine: 1 2 [3]   Vai giù
  Stampa  
Autore Discussione: Olenko hullu??  (Letto 16383 volte)
salla
Täysjäsen

« Risposta #30 inserita:: Settembre 23, 2005, 18:39:03 »

Niinhän sitä sanotaan, että virheistä oppii parhaiten!!! Smiley

Minäkään en kauheasti tykkää kuumasta, ja käyn todella harvoin saunassa. Mutta jos olen mökillä, jossa on puulämmitteinen sauna ja järvi siinä muutaman metrin päässä, ja jos saan itse päättää saunan lämpötilan (ei yli 80 astetta!), se on ihan mukavaa! Kannattaa ehdottomasti kokeilla jos on vain mahdollisuus! Kaupunkiasuntojen sähkösaunat sen sijaan eivät ole mitenkään erityisiä, ainakaan minun mielestäni.
Mitenkäs te muut, tykkäättekö saunomisesta? (minne te olette muuten kaikki kadonneet?)
Seniori

« Risposta #31 inserita:: Settembre 23, 2005, 20:22:47 »

"minne te olette muuten kaikki kadonneet?" on hyvää kysymystä... Haluattekö te jäättää kirjoittamaan vain minut??

Menen mökille ja kokeilen saunaa olisi hyvää ajatusta minulle! Ja ehkä kalastaa jarvella... Nyt minun "vain" täytyy löytää joku, joka omistaa mökki ja joka kutsuu minut sinne...
Onko se ruma jos toivon, että "joku" on nainen? Wink Cheesy
Täysjäsen

« Risposta #32 inserita:: Ottobre 31, 2005, 11:55:34 »

RAKASTAN SAUNOMISTA!  Grin Kun sitten joskus muutan Italiaan, ensimmäinen asia, jonka ostan minun ja Ersun kotiin tulee olemaan suomalainen sauna, se on osa sitä suomalaista kulttuuria, jonka haluan että myös lapseni (sitten joskus...) oppivat.

Hassua, miten monet täällä pitävät suomalaisesta musiikista, itse olen musiikin suhteen melko antisuomalainen  Embarrassed Kuuntelen oikeastaan vain espanjalaista, italialaista ja arabialaista musiikkia ja lempilaulajani on Gigi D'Alessio! Muita suosikkejani ovat Shakira, Selena, Tony Orlando, David Bisbal, Andy & Lucas, Raúl etc.
"Ho bisogno di dirti che si sta male,
è una vita da schifo se non ci sei
e mi trovo col mio disordine nel cuore senza te,
scatoloni pieni di ricordi che non vanno via."
Robyf
Seniori

« Risposta #33 inserita:: Novembre 02, 2005, 19:58:24 »

Kuuntelen melkein vain suomalaista ja skandinaavista musikkia! Yö, Apulanta, Annika Eklund, Nightwish, Kemopetrol, The Rasmus, Emmi, Anna Eriksson, Päivi Lepistö, Kent, HIM, Lisa Miskovsky, Lene Marlin, Ana Johnsson, Venke Knutson, Tiktak... En pidä italialaista musikkia tavallisesti, paitsi vähän taiteilijaa.

Yön konsertti oli hyvin kaunis! Olli näyttämöllä on hullu Smiley. Jussi lauloi Joutsenlaulun, ja Olli lauloi Pettävällä jäällä ja Särkyvää Annikan kanssa... Hyvin kaunis! Olin paljon näyttämön lähellä Cool!!!
Täytyisin sanoa paljon muuta minun 3 suomessa päivistä, mutta nyt minulla ei ole aikaa. Tällä hetkellä kiitän Giulian, Geppon ja Mimmin sieto Wink
« Ultima modifica: Novembre 02, 2005, 20:58:02 da Robyf » Registrato
salla
Täysjäsen

« Risposta #34 inserita:: Novembre 03, 2005, 21:08:09 »

Kiva kuulla, että konsertti oli hieno! Ja pääsit vielä lähelle näyttämöä! Miten muu loma meni? Geppolet ja Mimmi kertoivat, että ainakin maistoit karjalanpiirakoita! Cheesy Ne ovat tosi hyviä! Puhuitko muuten paljon suomea täällä ollessasi?
« Ultima modifica: Novembre 03, 2005, 21:18:10 da salla » Registrato
Robyf
Seniori

« Risposta #35 inserita:: Novembre 04, 2005, 20:26:51 »

Ei, en puhunut suomea... Kertoin vähän "hei", "kiitos" ja "en puhu suomea" Wink Tiedän liikaa vähän sanaa puhuaksensa! Loma oli erilainen kuin tapa. Kun olen suomessa tavallisesti olen yksin, mutta tämä kerta olin Harrietin (ystäväni) kanssa Lahdessa, Giulian ja sulhasensa kanssa Tampereella ja Geppon ja Mimmin kanssa Helsingissä. Kun olin kanssansa Mimmin auton lähellä joku soitti häneen yliopistosta. Kuka lienee ollut? Wink Mikä harmi! 10 minuttia ennen olimme siellä lähellä.
Kyllä, maistoin karjalanpiirakoita! Ja kyllä, ne ovat paljon hyviä (normaalia ovat parempi kuin porkkanapiirakoita)! Seuravaa kerta pidän maistaa pullaa Smiley
Täysjäsen

« Risposta #36 inserita:: Novembre 05, 2005, 21:11:09 »

Etkö ole vielä maistanut pullaa? Et tiedä, mistä olet jäänyt paitsi!!! Parasta pullaa on korvapuusti, missä on kanelia sisällä... NIIN HYVÄÄ!!!
Karjalanpiirakat ovat parhaita, kun ne ovat suoraan uunista otettuja, ja niiden päälle pistää hieman voita. Nam!
Taidankin itse asiassa lähteä tästä syömään Cheesy
suomenpoika
Seniori

Suomi kuussa

« Risposta #37 inserita:: Novembre 06, 2005, 15:46:01 »

Kuuntelen melkein vain suomalaista ja skandinaavista musikkia! Yö, Apulanta, Annika Eklund, Nightwish, Kemopetrol, The Rasmus, Emmi, Anna Eriksson, Päivi Lepistö, Kent, HIM, Lisa Miskovsky, Lene Marlin, Ana Johnsson, Venke Knutson, Tiktak...
Unohtat Abba, Alcazar ja Cardigans... (joskin ovat ruotsilaiset...)  Cheesy
Minä rakastan Abbaa!
Olen palatut! Grin
Robyf
Seniori

« Risposta #38 inserita:: Novembre 07, 2005, 19:57:34 »

Unohtat Abba, Alcazar ja Cardigans... (joskin ovat ruotsilaiset...)  Cheesy
Minä rakastan Abbaa!
Unohdin The Cardigans, mutta en unohtanut Abba ja Alcazar... En kuuntele niidan musiikkia, vaikka Abban lauluja on hyvä!

Salla, mikä muuta suomalaista ruokaa sinä neuvot minulle maistaa seuravaalla kerralla  olen suomessa (toivon, että olen siellä aikaisin!)?
Täysjäsen

« Risposta #39 inserita:: Novembre 08, 2005, 16:08:22 »

Sinun pitää ehdottomasti maistaa kotona tehtyä mustikkapiirakkaa vaniljakastikkeen kanssa!! Sen parempaa ei ole...
Myös kotona tehty lihapullakastike on hyvää perunamuusin kanssa. Tosin riippuu paljon siitä, kuka sen tekee. Mummojen tekemä on hyvää!
Kesällä ihan ehdoton ruoka on ulkona savustuspöntössä savustettu kirjolohi uusien perunoiden ja salaatin kanssa...
Mitäs muuta... todella monet suomalaiset tykkäävät lihapiirakasta, jonne voi laittaa väliin mm. kurkkusalaattia tai jotain muuta. Se on kyllä hyvää, mutta todella rasvaista ja raskasta! Itse saan siitä aina mahan kipeäksi joten en sitä yleensä syö.
Itse tykkään myös paljon suomalaisista keitoista (erityisesti lohikeitosta), paitsi hernekeitto on aivan kamalaa, en suosittele! Muita ruokia mitä en todellakaan suosittele maistamaan, ovat veriletut ja maksalaatikko. YÄK!!!
suomenpoika
Seniori

Suomi kuussa

« Risposta #40 inserita:: Novembre 08, 2005, 16:24:42 »

En kuuntele niidan musiikkia, vaikka Abban lauluja on hyvä!

Mutta, Abballa on vika: laulavat englanniksi!
« Ultima modifica: Novembre 08, 2005, 16:46:28 da Jaakko » Registrato

Olen palatut! Grin
marsu
Täysjäsen

« Risposta #41 inserita:: Novembre 08, 2005, 17:29:44 »

Robyf, jos eksyt Hämeeseen ja Tampereelle tai lähistölle, maista mustaamakkaraa, se on hyvää!!!!!!!!!!!!  Grin
"Ho bisogno di dirti che si sta male,
è una vita da schifo se non ci sei
e mi trovo col mio disordine nel cuore senza te,
scatoloni pieni di ricordi che non vanno via."
Robyf
Seniori

« Risposta #42 inserita:: Novembre 08, 2005, 20:48:54 »

Kuten tavallista KIITOKSIA SALLA!!! Ja kiitos Marsu!
Söin lihapullakastiketta perunamuusin kanssa ravintolassa Tampereella! Ne olivat hyvää!! En maistanut mustaamakkaraa, ehkä seuraavalla kerralla!
Ovatko ravintolassa tehty ruokia hyvää niin kuin kotona tehty niitä? Kun olen siellä en voi koputtaa joka talo kysymään kotona tehty ruokista Wink.

Mitä "YÄK" merkitsee?
Täysjäsen

« Risposta #43 inserita:: Novembre 08, 2005, 21:12:43 »

En oikeastaan koskaan syö suomalaista ruokaa ravintolassa, joten en osaa sanoa... mutta luulisi, että niissäkin osataan tehdä hyvää ruokaa. Mutta mummun tekemää ruokaa ei voita mikään! Toivottavasti minäkin osaan laittaa yhtä hyvää ruokaa sitten 80-vuotiaana Cheesy
Yäk tarkoittaa samaa kuin englannin "yuck!", sillä ilmaistaan että jokin on todella inhottavaa tai kuvottavaa.

PS. Minä taas en tykkää ollenkaan mustasta makkarasta... mutta se onkin sellainen makkara, että sitä joko rakastaa tai vihaa. Kannattaa maistaa, sillähän se selviää!
Täysjäsen

« Risposta #44 inserita:: Novembre 09, 2005, 10:44:24 »

Mitä "YÄK" merkitsee?
Se on samaa kuin italian "puah", eli kun puuroa ei maistu minulle, niin sanon minä että puuhh  puuroa  Grin
  Stampa  

Vai a: