Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in D:\Inetpub\webs\finlandesenet\public\forum\Sources\Load.php(225) : runtime-created function on line 3
Olenko hullu??
Forum di finlandese.net
Ottobre 22, 2025, 00:23:21 *
Benvenuto! Accedi o registrati.
Hai dimenticato l'e-mail di attivazione?

Accesso con nome utente, password e durata della sessione
Notizia: Attenzione! Gli utenti registrati devono provvedere ad attivare il loro account per poter partecipare attivamente al forum. In mancanza di attivazione l'amministratore si riserva il diritto di cancellare l'utente registrato ma con account non attivato.

Forum   Aiuto Ricerca Agenda Accedi Registrati  
Pagine: [1] 2 3   Vai giù
  Stampa  
Autore Discussione: Olenko hullu??  (Letto 16378 volte)
Robyf
Seniori

« inserita:: Settembre 05, 2005, 19:58:35 »

Ennen kaikkea, kirjoitan tämä kokeilemasta. Siis anteeksi virheistä!
Syksynä Yö ovat kiertueella suomeen. Pidän paljon heidän lauluista, siis ajattelen, että voisin mennä siihen. Voisin mennä Tampereellä lokakuun alkuksi tai Lahdessa lokakuun  lopussa, mutta Lahti pitäisi paremmin minulle, koska seuraava tiistai on juhla italiassa, siin voisin olla siellä joitakin päiviä lisäksi (ehkä voisin mennä Tampereelle uudelleen).
Kun ajattelen nämä asiaa pidätän, että olen hullu, Suomihullu Wink

(PS: Älkää naurako, olkää hyvä Tongue)
Täysjäsen

« Risposta #1 inserita:: Settembre 05, 2005, 21:23:47 »

Hyvä idea! Yön konsertit ovat kuulemma todella mahtavia! En ole koskaan tavannut italialaista, joka tuntisi Yön... mistä laulusta pidät eniten? Kuunteletko muitakin suomalaisia yhtyeitä?
Lokakuu on myös parasta ruska-aikaa, joten maisemat ovat kauniita (ellei sitten sada koko ajan... Wink)
suomenpoika
Seniori

Suomi kuussa

« Risposta #2 inserita:: Settembre 05, 2005, 21:39:12 »

Mikä kaunis matka!

mutta Lahti pitäisi paremmin minulle
Se on hyvä, koska Lahti on minun tuleva kaupunki (sinä sanot että se on oikea, se on hyvä).

Moi moi
« Ultima modifica: Settembre 05, 2005, 22:09:28 da Jacopo » Registrato

Olen palatut! Grin
Tuisku
Täysjäsen

« Risposta #3 inserita:: Settembre 06, 2005, 18:50:55 »

Kun ajattelen nämä asiaa pidätän, että olen hullu, Suomihullu Wink

Ethän ole hullu! Kun minä asuin Italiassa kaikki tarinat Suomesta kuulostivat ihanilta, silloin myös se pimeä ja pitkä talvi tuntui eksottiselta ja lumi maassa oli unelmani! Nyt kun asun täällä toivon ettei tanä vuonna tulisi talvi eikää lunta olisi jäässä...
Tule siis käymään täällä ja kuuntelemaan sinun Yö:tä, kylllä ruskasta tykkään minäkin
Seniori

« Risposta #4 inserita:: Settembre 06, 2005, 20:04:02 »

En ole koskaan tavannut italialaista, joka tuntisi Yön...
En ymmärrä, anteeksi... Todella minä olen ällistynyt ymmärtämään toista lausetta.

Citazione
mistä laulusta pidät eniten?
Pidän eniten "Rakkaus on lumivalkoinen" laulusta, mutta myös "Pettävällä jäällä", "Joutsenlaulu", "Enkelille", "Kuuhullu", "Ihmisen poika" ja paljon toiset ovat kauniit.

Olin Suomessa neljä kertaa... Syksynä, talvina ja kesänä (kaksi kertaa). Joka kerta olin ihan hyvää! Ennemmin tai myöhemmin asun siellä (toivon!)
Täysjäsen

« Risposta #5 inserita:: Settembre 06, 2005, 20:13:59 »

En ole koskaan tavannut italialaista, joka tuntisi Yön... = non ho mai incontrato un italiano che conosce Yö

Oma suosikkini on ehdottomasti Joutsenlaulu... olen kuullut sen ensimmäisen kerran jo vuosia sitten, mutta en koskaan kyllästy siihen. Toinen suosikkini on Sano että jäät. Ja myös rakkaus on lumivalkoinen-laulun sanat ovat kauniit... mutta todella surulliset, kuten myös Joutsenlaulun.
suomenpoika
Seniori

Suomi kuussa

« Risposta #6 inserita:: Settembre 07, 2005, 17:50:22 »

että olen hullu, Suomihullu Wink

Ajatellan että kaikki, forumissa, ovät Suomihullu!

Moi
Olen palatut! Grin
Robyf
Seniori

« Risposta #7 inserita:: Settembre 07, 2005, 19:23:41 »

En ole koskaan tavannut italialaista, joka tuntisi Yön...
En ole tyypillinen italialainen, tai ainakin itse olen sitä mieltä. Kun olin Lahdessa Harrietin (ystäväni asuu siellä) kanssa olimme usein hiljaiset, mutta en tunsi olonsa vaivautuneeksi kuin jos olisin italialaisen kanssa. (En puhunut suomea kanssansa, minun suomea on liikaa vähäinen!)

Niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen
oh puhdas niinkuin hanki helmikuisten aamujen
voi kunpa joskus kauemmin sen loisto kestää vois
vaan illan tullen katoaa ja tummuu aina pois

Ihailen nämä laulut... He ovat kauniit, ja ajattelen, että he ovat paljon todet. Paljon Jussi Hakulisen laulut ovat surulliset, eivätkö? Mutta pidän heistä paljon, ehkä koska olen vähän tunteellinen...
Täysjäsen

« Risposta #8 inserita:: Settembre 07, 2005, 21:10:57 »

Se on totta, täällä en tunne tarvetta puhua koko ajan. On ihan kivaa olla hiljaa välillä... italialaiset ystäväni eivät ole koskaan tottuneet siihen! Cheesy

Yön lauluista aika monet ovat surullisia... siksi yleensä kuuntelenkin niitä vain kun on kurja päivä.

Lauluista puheenollen, oletteko kuulleet koskaan seuraavia lauluja?:
Neljä Ruusua: Valuva taivas
Zen Cafe: Todella kaunis
CMX: Vierasta viljaa
Itse pidän niistä todella paljon, ne ovat uskomattoman kauniita... Suosittelen!
Seniori

Metsän poika

« Risposta #9 inserita:: Settembre 08, 2005, 01:22:48 »

Mä tunnen Zen Café ja Neljää Ruusua...
Kun olin Suomessa, viime vuonna (valitettavasti vain yksi viikkona), usein kuuntelin radiota ja pitäsin paljon biiseistä.
Egotripin "Matkustaja" on yksi minun suosikkibiiseistä... se näyttää siltä, että biisi oli omistettu minulle! Smiley
Pidän todella Irinasta: minulla on "Vahva", hänen ensimmäinen albumi. Oletteko kuulleet koskaan hänen lauluja?

Tunnen myös Apulantaa, Yö, Don Huonot ja muita lauloja. Rakastan Suomen Folk, ennen kaikkea Värttinää.
Ystäväni sanovat, että oon hullu (suomihullu? Smiley ), mutta jotkut onneksi arvostaa.
Viime viikkona italialainen ystäväni avioitui, ja juhlan aikana kuuntelimme myös Matkustajaa: hän itse sen valitsi! Smiley

Moi!

PS: Toivon, että mun suomi on ainakin ymmärrettävä...
Seniori

« Risposta #10 inserita:: Settembre 08, 2005, 20:56:37 »

PS: Toivon, että mun suomi on ainakin ymmärrettävä...
Ymmärsin kaiken (ilman sanakirja!)  Cool

Minun mielilaulut... Paitsi Yön lauluja pidän näistä:
- Annika Eklund: Sarvyvää ja Pliis, unohda mut ja mee
- Neon 2: Polku
- Tommi Läntinen: Via dolorosa
- Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus: Surupuku
- Anna Eriksson: Voi ei
- Päivi Lepistö: Yöperhonen ja En kaipaa sua

Pidän kiittää salla... Hänen viesti sai minut unohtamaan häpeän kirjoittaa suomea! (Ennemmin tai myöhemmin opin infinitiivein, teen sitä!)
Täysjäsen

« Risposta #11 inserita:: Settembre 08, 2005, 22:05:49 »

On kiva kuulla teidän lempilauluja... ja sillä tavalla myös muut voivat niitä halutessaan etsiä ja ladata internetistä, varmasti aika moni niistä kuitenkin löytyy esim. WinMX:llä tai DC++:lla!

Karhulle: Egotripin matkustaja on tosi hyvä laulu! Apulantaa kuuntelen myös usein, ehdottomasti paras on mielestäni laulu Timantit, joka kertoo nykyajan sairaasta elämästä.

Robyf:lle: Sinun ei todellakaan tarvitse hävetä suomen kirjoittamista!! Kuten huomaat, osaat hyvin ilmaista itseäsi myös suomeksi! Ja mitä enemmän kirjoitat, sitä helpompaa siitä tulee!
Seniori

Metsän poika

« Risposta #12 inserita:: Settembre 10, 2005, 14:51:37 »

Oon samaa mieltä sun kanssasi, Salla. Timantit on Apulannan minunkin lempilauluni Smiley (mutta mun täytyy kuitenkin sanoa, etten tiedä paljon Apulannan biisejä... Undecided  )
Seniori

« Risposta #13 inserita:: Settembre 11, 2005, 16:33:02 »

Ei ole helppo, kirjoittaa suomea paikassa, jossa melkein kaikki osaavat kirjoittamassa hyvin. Ja sitten minun täydyn käyttää sanakirjaa... Mutta nyt haluan kirjoittaa suomea kokona päivänä! (ja toivon, että Salla ei väsy auttamaan meidät!).

Mikä musiikkisuku soitetaan Apulanta?
Seniori

Metsän poika

« Risposta #14 inserita:: Settembre 11, 2005, 17:29:24 »

Robyf: me kaikki ollaan täällä opettelemaan ja harjoittelemaan... Jos vain suomea äidinkielenä puhuvia täällä kirjoittaisivat, kuka tarvitsisi tätä forumia? Ajattelen, että meidän virheemme ovat hyödylliset meille ja muille.
No rohkeutta!  Wink

Apulannan musiikki on hyvä Rock-musiikki!
  Stampa  

Vai a: