Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in D:\Inetpub\webs\finlandesenet\public\forum\Sources\Load.php(225) : runtime-created function on line 3

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in D:\Inetpub\webs\finlandesenet\public\forum\Sources\Load.php(225) : runtime-created function on line 3
Kesätöistä...
Forum di finlandese.net
Ottobre 22, 2025, 12:43:29 *
Benvenuto! Accedi o registrati.
Hai dimenticato l'e-mail di attivazione?

Accesso con nome utente, password e durata della sessione
Notizia: Attenzione! Gli utenti registrati devono provvedere ad attivare il loro account per poter partecipare attivamente al forum. In mancanza di attivazione l'amministratore si riserva il diritto di cancellare l'utente registrato ma con account non attivato.

Forum   Aiuto Ricerca Agenda Accedi Registrati  
Pagine: [1]   Vai giù
  Stampa  
Autore Discussione: Kesätöistä...  (Letto 3319 volte)
Stefa
Juniori
**

« inserita:: Marzo 27, 2006, 17:16:08 »

Oli jo liian pitkä aika ettei kukaan oli aloittanut uuden aiheen suomeksi... Halusin vaan kysyä suomalaisilta, tai kaikilta jotka tietävät tietysti, vähän tietoja kesätöistä. Tää tuli mieleen kun just jutteltiin raskan tunneissa siitä CPE:stä ja miten nuoret hakee töihin Raskassa. Mä kyllä tiedän että Suomessa on kesäisin nämä kesätyöt: mun "veljet" ja ystävät ovat töissä joka kesä ja ne saavat kesällä "palkan" talvelle... Mä oon aina ollut vähän kateellinen sitä  Smiley mutta sehän on mun mielestä aika hyvä juttu nuorille jotka saavat oppia ainakin jonkin työn ettei ne "mee koulun läpi" ja ne ei osaa mitään (joskus mulla on sama ajatus itseestäni...). Kesätyöt ovat kuntien aiheena vai mitä?
 Jutellaan vaan Smiley
suomenpoika
Seniori

Suomi kuussa

« Risposta #1 inserita:: Marzo 27, 2006, 17:30:12 »

Mitä on CPE?
Kuitenkin, voit katsoa tänne.

Moi moi
Olen palatut! Grin
Stefa
Juniori
**

« Risposta #2 inserita:: Marzo 28, 2006, 13:59:28 »

Kiitos, mutten vielä etsin oikeeta työtä  Grin
CPE on "Contrat de Premier Embauche" ehkä se voi olla suomeksi "ensimmäisen työpaikan sopimus" (embauche on "assunzione" italiaksi ... ) Tää uusi työsopimus on sytyttämässä ranskalaisia nimenomaan nuoria oppilaita,  koska se ei antaisi niille mitään sosiaaliturvallisuutta ... siitä Raskassa taistellaan ...
Mä muuten halusin miten tää "kesätöitten systeemi" toimii Suomessa. Voisin etsiä itse mutta haluaisin kuunnella myös kokemuksia ... onko se todella hyvä juttu niin kuin mä luulen (... tai haaveilen Wink kuin kaikista suomalaisista jutuista ...) vai sitten ei oo ... ??
Täysjäsen

« Risposta #3 inserita:: Marzo 28, 2006, 21:06:26 »

Kesätyöt on ihan loistava juttu! Ainakin minun mielestäni. On tärkeää oppia jo nuorena tekemään töitä, ottamaan vastuuta asioista ja ansaitsemaan omat rahansa. Se tuo itsenäisyyttä ja sillä tavalla on helpompi muuttaa sitten pois vanhempien luota. Huono puoli on sitten tietenkin se, että kaikki kesät menevät töitä tehdessä, ja aikaa lomailuun ei juuri jää.

Jokainen etsii itse oman kesätyöpaikkansa. Myös kunnilla on joka kesä kesätyöpaikkoja nuorille, mutta niitä ei riitä läheskään kaikille, minullekaan he eivät antaneet töitä koskaan... Eli oma ahkeruus työpaikan etsimisessä on kaiken a ja o. Pitää oppia käymään työhaastatteluissa ja antamaan hyvä ja pätevä kuva itsestään, vaikkei työkokemusta vielä olisikaan. Onneksi Suomessa on vahva kesätyökulttuuri, joten mikään mahdoton tehtävä se ei ole! Tosin täytyy varautua siihen, että joutuu aloittamaan tylsimmistä töistä, kuten siivouksesta tai McDonaldsin kassalla. Sitten kun työkokemusta kertyy, voi löytää jo parempiakin. (eri asia ovat sitten ne, jotka menevät töihin vanhempiensa työpaikalle suhteiden avulla ja saavat heti loistavan työpaikan ja palkan. Mutta mielestäni se ei ole oikea keino, on tärkeää oppia etenemään elämässä itse, omalla työllä ja uurastuksella)
Juniori
**

« Risposta #4 inserita:: Marzo 29, 2006, 12:05:19 »

Niin minäkin olen samaa mieltä! Jutteltiin just ranskan professorin kans näistä jutuista että...
On tärkeää oppia jo nuorena tekemään töitä, ottamaan vastuuta asioista ja ansaitsemaan omat rahansa. Se tuo itsenäisyyttä ja sillä tavalla on helpompi muuttaa sitten pois vanhempien luota.

ja nimenomaan että yliopiston jälkeen ei etsitä enää vaan pelkkä "toditus", mutta työkokemustakin! Mutta kun puuttuu kaikkialla tämmosia. On meilläkin toki että jokainen etsii itse kesätyötä jos oikein tahtoo, mutta kahdeksi tai kolmeksi kuukaudeksi, se on aika pitkään aikaan ja tuskin löytyy yhtiö tai mitä vaan joka ottaisi oppimattoman nuoren töihin ... Mua kiinosti että kunnat antavat kesätyöpaikkoja varmasti sopimuksen mukaan... ihmettelin oliko se virkaanasettamisena, vai oliko vaan kulttuurijuttuna ... puoli ja puoli näin. Smiley
  Stampa  

Vai a: