Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in D:\Inetpub\webs\finlandesenet\public\forum\Sources\Load.php(225) : runtime-created function on line 3

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in D:\Inetpub\webs\finlandesenet\public\forum\Sources\Load.php(225) : runtime-created function on line 3
tänään filosofisesti
Forum di finlandese.net
Ottobre 19, 2025, 10:13:17 *
Benvenuto! Accedi o registrati.
Hai dimenticato l'e-mail di attivazione?

Accesso con nome utente, password e durata della sessione
Notizia: Attenzione! Gli utenti registrati devono provvedere ad attivare il loro account per poter partecipare attivamente al forum. In mancanza di attivazione l'amministratore si riserva il diritto di cancellare l'utente registrato ma con account non attivato.

Forum   Aiuto Ricerca Agenda Accedi Registrati  
Pagine: [1]   Vai giù
  Stampa  
Autore Discussione: tänään filosofisesti  (Letto 3407 volte)
lks
Tulokas
*

« inserita:: Dicembre 14, 2005, 18:53:59 »

en tiedä voisitteko olla harrastaneet keskustella siitä, mutta haluaisin kysyä teiltä:

miksi elätte elämätte? onko vaikka jokin joka sysää te eteenpäin?

no.. se on aivan omituinen, henkilökohtainen (personale?) ja tavallaan haastava kysymys,  ja ehkä jollakin tapaa jopa (liika?) filosofinen...sen tiedän jo... enkä sen takia odota kelpo lailla vastauksia...
yritän kuitenkin hätkähtää keskustelun siitä.

sanopa mulle onko se teille mielenkiintoista.

Tulokas
*

« Risposta #1 inserita:: Dicembre 14, 2005, 21:06:25 »

Tue tää keskustelu! se on hauska!
suomenpoika
Seniori

Suomi kuussa

« Risposta #2 inserita:: Dicembre 14, 2005, 21:39:14 »

Tue tää keskustelu! se on hauska!

Klassinen kissa hiirin kanssa...
Olen palatut! Grin
marsu
Täysjäsen

« Risposta #3 inserita:: Dicembre 15, 2005, 20:41:31 »

Tällä hetkellä minua sysää eteenpäin tieto siitä, että kun olen valmistunut yliopistosta, voin aloittaa elämäni yhdessä Ersun kanssa ja nähdä häntä joka päivä! En malta odottaa... Wink
"Ho bisogno di dirti che si sta male,
è una vita da schifo se non ci sei
e mi trovo col mio disordine nel cuore senza te,
scatoloni pieni di ricordi che non vanno via."
salla
Täysjäsen

« Risposta #4 inserita:: Dicembre 16, 2005, 21:03:10 »

Miksi elän elämääni... mikä sysää minua eteenpäin... ei mikään helppo kysymys! En usko olevani kovinkaan tärkeä maailmankaikkeuden mittakaavassa, enkä siksi myöskään odota elämältäni mitään suurenmoista tai ihmeellistä (kuten en myöskään odota kuolemanjälkeistä elämää tai muuta, en haluaisi sitä, enkä usko siihen). Elän elämääni, koska sattumalta olen tänne syntynyt. Koska nyt sitten olen täällä, yritän elää elämäni mahdollisimman hyvin, ja nauttia tästä ajasta minkä täällä vietän. Tiedän, etten todennäköisesti voi saavuttaa mitään kovin suurta, mutta ainakin voin yrittää tehdä hyviä tekoja. Toivon, että joidenkin muiden elämä on parempaa kun minä olen olemassa. Toivon, että voin myöskin omalta osaltani jollakin tavalla auttaa luontoa ja maapalloa, jotka tällä hetkellä voivat todella huonosti ihmisten toimien takia.
Toivon oppivani ymmärtämään elämää ja luontoa mahdollisimman hyvin elämäni aikana.  En sen takia, että siitä olisi minulle jotain hyötyä kuoleman jälkeen (koska en usko kuoleman jälkeiseen elämään) vaan sen takia, että ehkä sen avulla elämäni viimeisinä päivinä opin hyväksymään oman pienuuteni, tietäen olevani kuitenkin osa tätä maailmankaikkeutta. Uskon, että elämän ja luonnon ymmärtäminen auttaa minua aikanaan hyväksymään oman kuolemani, ja pystyn suhtautumaan siihen tyynesti luonnollisena tapahtumana, ilman pelkoa.

Minä en siis usko eläväni elämääni mistään erityisestä syystä. Minua sysää eteenpäin kunnioitus elämää kohtaan, ja ylpeys siitä, että olen saanut mahdollisuuden olla osa tätä kaikkea  Smiley
Tulokas
*

« Risposta #5 inserita:: Dicembre 17, 2005, 14:14:50 »

luulen ymmärtäväni sun näkökantaasi.
joskus näyttää siltä, ettei kannata elää tää elämä. tuntuu siltä, että ainoat syykset, josta jatketaan elämään, ovat uteliaisuus ja toivo.
uteliaisuus tietämään mitä huomispäivä tule tuoda mukanaan, ja toivo sen olevan hyvä ja päivänkestävä. 

joka tapauksessa, mikäli tiedän, mun täytyy myöntää etten tiedä yhtään mitään asiasta, enkä voi...
voin vain kävellä eteenpäin. etsiä olemassaoloni syytä. saada se selville, voinko olla jollekulle jonkin arvoinen.

esittääkö uteliaisuus osa elämässätte?

marsulle: nayttää siltä, olevasi kyl onnekas  Smiley
  Stampa  

Vai a: